Friday, July 15, 2011

[syukran]

KEPADA : KAMU
TARIKH: HARI INI
DARI : AKU
TAJUK : BERSYUKUR

Ini AKU..
Hari ini AKU yang akan cuba menyelesaikan semua masalahmu.....

Catatan :1001 penuh makna bagiku..(hati ini)

Dan ingat,Bila Dunia ini menghadirkan masalah yang tidak dapat kamu
tangani sendiri,Jangan berusaha menyelesaikan masalah itu.

Tetapi,Letakkanlah saja masalah itu diboxKU untuk KUselesaikan..

AKU akan menyelesaikan masalahmu sesuai JADUAL yang AKU tentukan sendiri.

Semua masalahmu PASTI akan AKU selesaikan,tetapi sesuai dengan jadualku, bukan jadualmu.
Setelah semua masalahmu kamu letakkan dalam Box,Janganlah kamu fikirkan & risaukan.

Sebaliknya,fokuslah kepada semua hal yg BAIK2 sedang terjadi padamu sekarang.

Bila kamu terjebak kesesakan dijalan,Janganlah marah,Sebab masih ramai lagi orang di Dunia ini yang tidak pernah memiliki kereta seumur hidupnya.

Bila kamu berhadapan dengan masalah di tempat kerja,Berfikirlah bahwa masih ramai orang yang menganggur bertahun2 tanpa pekerjaan.

Bila kamu sedih krn hubungan keluarga,fikirkanlah orang2 yang belum pernah merasakan mencintai dan dicintai.

Bila kamu merasa bosan dengan akhir minggu,fikirkanlah orang2 yang harus lembur siang malam tanpa masa untuk menghiburkan keluarga & anak2nya.

Bila kenderaanmu rosak & mengharuskan kamu berjalan kaki,
Janganlah marah,fikirkanlah orang2 cacat yang sangat ingin merasakan berjalan diatas kaki sendiri.

Bila kamu melihat dicermin rambutmu mulai beruban,
Janganlah bersedih,sebab mempunyai rambut hanyalah merupakan impian bagi orang2 yang dalam perawatan Kemoterapi.

Bila kamu merenungi makna hidupmu di Dunia ini & merenungi apa tujuan hidup mu ini ?

Bersyukurlah.. krn ramai lagi orang yang tidak punya kesempatan hidup
yang cukup lama untuk merenungi hidup mereka.

No comments:

Post a Comment